söndag 6 september 2015

Portföljuppdatering September

Dags att gå igenom aktieportföljen här på bloggen. Lyckades gå om index med några procent denna månad. Jag tror att med stor sannolikhet så är det slut på det roliga på börsen för denna gång, men jag sa samma sak i oktober förra året och det var ju ingen succé. Framtiden får avgöra, med med alla stora index under sitt MA200 så är jag väldigt defensiv. 

Jag sålde Bufab i veckan för att dra ner på exponeringen, skulle vi komma upp mot 1550ish på OMX eller 2030-2040 på SPX så kommer jag nog förmodligen att hedge:a portföljen med någon kort exponering mot index. Från de nivåer vi står på nu ser jag dock inte riktigt någon edge att sälja, känns lite 50/50 om vi går högre eller lägre här ifrån. 

Efter att ha läst Petruskos blogginlägg har jag också funderat på om jag inte ska byta ut hemfosa mot klövern, det skulle ge ca 1% bättre yield och det känns som en vettig trade. 

Kan också tänka mig att skala upp i Telia om den skulle sjunka lite till. På 45kr får man en yield på nästan 7% och ett P/E tal på 12,5. Känns väldigt prisvärt. (Estimat från 4-Traders)


SIX 3,17% - Turkey 5,98%



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.