måndag 24 augusti 2015

Pang

Där kom det ett riktigt ras på börserna. QQQs va ner 15% i öppningen, AAPL ca 12%. Sjukt. Nu har dom hämtat igen allt dessutom. Helt galet.



Svenska OMX slutade kring -4,5% och är dessutom ner många dagar i rad, bra chans för uppgång härifrån så jag hedgade faktiskt bort mina korta positioner med några longs. Ligger alltså nettolång nu och väntar på en uppstuds, skulle vi få några % upp så kommer jag sälja och dessutom öka på mina korta positioner. Ganska övertygad om att trenden har vänt nu, men jag har haft fel förut.

Hur som, gjorde ett snabbt backtest på OMX, ner minst -3% = köp till stängning, sälj efter 3 dagar.
Lite drygt 60% chans att vi står högre om 3 dagar, med en genomsnittlig vinst på 1.2%


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.