torsdag 23 april 2015

Aktieportfölj

Köpte in lite Intrum Justitia till aktieportföljen till kurs 242, ca 8,5% av portföljen hamnar där. Ska uppdatera mera om det senare


EDIT:

Wow vilken dag för Intrum! Tanken är ju att portföljen ska vara långsiktig och inte pyssla med daytrading men det kliade rejält i säljfingret under slutet av dagen. + 9.8% första dagen är ju rätt ok måste jag säga. Jag gillade IJs rapport som kom igår, resultatet var lite sämre än förväntat men de slog förra årets siffror på i stort sett varje punkt (EPS har ökat med 36% senaste 12mån(!)). Imorse öppnade aktien ner trots att de presenterade ett återköpsprogram så då passade jag på att köpa in mig. Jag har väntat länge på att plocka in Intrum men den har aldrig haft någon dipp som jag har ansett köpvärd. Aktien handlas kring P/E 18,5 eller snarare 20 efter dagens rusning. Det är ganska dyrt. Tillväxten är dock god och framförallt är det ett företag som kan gynnas av en sämre konjunktur och något brist på skulder lär ju inte inträffa inom snar framtid.

Dagens rush, vilken skönhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.