torsdag 28 maj 2015

Swingtrading

Har plockat in två swingtrades idag, CANTA på svenska börsen, och TWTR på amerikanska.

CANTA eller Cantargia är en av de aktierna som AvanzaMannen har haussat och skrivit en utförlig analys om. Huruvida bolaget är lika fantastiskt som han säger eller inte har jag ingen aning om men jag vet två saker. AvanzaMannen har en väldigt stor skara följare och CANTA har absolut noll likviditet. Den kombinationen kan bli explosiv. Aktien bröt idag ut ur intervallet mellan 10-12.5kr som den handlats inom.


Höjer verkligen varningens finger om någon tänker ge sig in i denna, likviditeten är som sagt totalt obefintlig. Jag har köpt en liten position på 12,80 och hoppas att den kan upp och testa 15-16kr snart igen.


Twitter, TWTR, har haft det tungt sedan senaste rapporten och handlas nu nere på nivåer som tidigare varit bra köplägen. Mitt target är ca 40$ i första hand men en studs upp mot 44-45 tror jag inte är omöjligt på lite sikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.