tisdag 26 maj 2015

Rough day

Tung dag på jobbet. Började med att jag gjorde en fat finger trade när jag la fel ordertyp innan marknaden hade öppnat. Skulle lägga en MOO eller Market On Open men lyckades lägga en vanlig market order. No bueno i en ETF utan volym och en spread på ca 0,5%.

Ovanpå det låg jag övervägande nettolång och SPY sjönk som en sten hela dagen.


Men men, ny dag imorgon, dagar som denna märks det stor skillnad mot när jag var mer diskretionär. Då kändes det mycket tyngre att ta stora förluster, man la ofta stor skuld på sig själv även om man handlat bra. Börsen funkar ju så, man kan göra allting rätt och ändå förlora och man kan också göra allting fel och ändå vinna. Över tid kommer dock edgen man har(förhoppningsvis) att visa sig. När man trejdar efter ett/flera system så tycker jag det blir lättare att acceptera oddsen och förstå att vissa dagar kommer helt enkelt att sluta så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.