torsdag 27 november 2014

Dagens Freak Show

Ja Eleka var ju verkligen dagens stora underhållning. Öppnade ner runt 12-13% och jobbade sig stadigt uppåt tills det blev en riktig short squeeze! Aktien var väl runt +5% ett kort tag. Aja hur som helst hade jag på känn att det kunde bli en bra fade trade så jag började skala in en liten position runt gårdagens close. Eftersom nordnet inte hade några aktier att erbjuda fick jag leta upp minishorts från Commerzbank, använt dom förut utan problem så jag funderade inte så mycket över det. Tanken var att ta ungefär 1/3 position som en "feeler" och sedan addera 2/3 när aktien satt en lower high och trenden var bruten.
Problemet var bara att Commerz stängde ner sitt orderdjup när aktien började sticka iväg! Aktien blev handelsstoppad under kortare perioder så jag vet inte om det var därför dom stängde ner sina kurser men då lär dom ju ställa ut kurserna när den börjar handlas igen vilket dom inte gjorde. Riktigt illa av en market maker tycker jag, ska dom hålla på med derivat lär dom ju finnas kvar även när det stormar lite. Tur att jag bara hade börjat skala in. Summan av det hela blev att jag aldrig kunde korta på den lower high som kom och satt således med ett kast ingångspris (hade stoppat ur mig om det hade gått!). När väl kurserna kom tillbaka var det alldeles för dålig Risk/Reward för att addera, hade förmodligen blivit veckans trade annars. Känns som den borde leta sig ner till ca 70kr innan stängning.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.