fredag 21 november 2014

Snabba Cash, Daytrading och IPOs

Oj idag blev det mycket att göra. Först ut var ju såklart noteringen av LIFCO, tyvärr så var det duktigt övertecknat och tilldelningen var bara 50 aktier oavsett teckningsbelopp. Inte vad man hade hoppas på med denna IPO. Dock upp runt 25% så det är bara att flytta upp stoppen ju högre vi går, kanske håller som swingtrade om vi stänger ok.

Tele2 som jag skrev om igår fick en liten rekyl, kanske mest tack vare börsens allmänna styrka, men oavsett blev det en bra trade. Köp 94,75 och Sälj 95,85.



GRNG hade en envis säljare på 48kr igår som jag satt och bevakade men nivån lyfte aldrig. Idag under öppningen gick mitt larm och jag köpte in lite på 48,10. GRNG noterades för inte så länge sen och är på ATH så borde kunna få hyfsad fart. Sålt det mesta men håller en liten position om det skulle finnas mer uppsida.



Min korta position i OMX mår däremot rätt dåligt, skalat ner den rejält och tagit in lite hedge med långa positioner, bla VOLV B. Allt som allt är jag nettolång nu vilket känns sådär efter detta rally. Kommer vara snabb att korta på första tecken på svaghet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.