söndag 22 februari 2015

Automatiserad Trading

Förra inlägget var kanske lite dystert men det finns ju en anledning att jag har lagt mycket tid på att utveckla idéer för automatisk eller mekanisk trading. Sedan årsskiftet har nämligen mina mekaniska modeller varit de som presterat bäst och min manuella handel har varit väldigt medioker. Här är de verkliga resultaten av min mekaniska handel.


Det här är över förväntan och med i takt med att antalet trades ökar så borde resultatet krypa ner mot en PF på 1.6-1.7 om mina backtest är hyfsat korrekta. Winrate långsiktigt borde ligga på ca 60%. Den faktiska avkastningen är inte så stor eftersom jag har testat dessa modeller med minsta möjliga insats. Det är ändå väldigt inspirerande när man ser att strategierna fungerar och det gör det lite lättare att fortsätta dyka ner i mer data.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.