fredag 13 februari 2015

Tredje gången gillt - GENE

GENE är en aktie som jag har bevakat som hök senaste veckan. Varje dag så har den haft en liten push men sen blev det inte mycket mer. Idag släppte det på riktigt dock, tyvärr så hade jag väldigt lite size när den väl tog fart. Svårt att hålla i när den hela tiden bryter ner tillbaka i rangen. Nathan Michaud gjorde en video som han la ut på TWTR idag där han förklarade setup:en. Nathan är en riktigt vass trader som är med i gänget i "penny stock maffian" som jag kallar dom. Jag tänkte lägga upp en lista med TWTR-konton som man måste följa i ett senare inlägg.

Innan ni ser videon så ska jag bara förklara att Nathan är "for real" och inte någon bluff som många andra som säljer tradingtjänster. Jag har trejda/jobbat med personer som varit med i hans chatt långt innan han blev "känd" och började sälja grejer via Tim Sykes profit.ly. Jag vet faktiskt inte varför han jobbar med Sykes som jag anser är en riktig clown. Väldigt oseriös och förmodligen tjänar han oändligt mycket mer på att sälja skräp till naiva nybörjare än vad han gör på att faktiskt handla. Jag har dock själv använt Nathans chatt ett tag men den är ganska dyr så efter att jag plockat upp en del tips och trick kände jag att det räckte med att följa via TWTR.




Min trade i GENE var lång på en drive över 5. När aktien började hålla 5 och vwap så köpte jag lite mer. Tyvärr kändes orderflödet "tungt" och när aktien tappade vwap och började sätta lower highs fick jag känslan att den skulle bryta ihop likt tidigare dagar. Jag size:a ner och gav den lite större wiggle room vilket gjorde att jag kunde hålla en liten position för en större rörelse. Sålde framför 7, lite tidigt eftersom den inte hade visat att det var toppen än men risk/rewarden kändes inte så lockade där uppe. Givetvis skulle jag in och brottas ingen när den tog ut 7 och gav såldes tillbaka lite vinst. På det hela en riktigt bra trade dock.

OBS, förstår om det låter sjukt att göra 40% intradag men aktier som omsätter större volym än vad det finns aktier utestående är rena spekulationsredskap och följer absolut inte någon fundamental värdering. Väldigt hög risk så man får välja size därefter. (Försök för guds skull inte investera i något liknande långsiktigt)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.