tisdag 10 februari 2015

Mer IPOs!

Jag har tecknat upp mig på både Dustin och Lexington. Med den hausse vi har på börsen nu så tror jag det kan bli bra kortsiktiga trades. Förutsatt att man får några aktier då. Med LEX känns det väldigt osäkert. Aktien kommer ha en låg "float" dvs antalet aktier som är tillgängliga på marknaden är få och jag kan tänka mig att det blir en typ av "Float Rotation" vilket skulle kunna ge en rejäl skjuts i kursen. Dustin är jag inte lika exalterad över, jag har dock inte läst på jättemycket förutom att jag gick igenom en rek från Aktiespararna. Carnegie, ABG, SEB och Nordea är underwriters så det är mer ett bet på att dom ska hålla skeppet flytande om det skulle bli en dålig notering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.