torsdag 26 februari 2015

Masters In Business

Podcasts är en bra form för att plocka upp information eftersom det möjliggör multi-tasking. Det är svårt att läsa en bok eller artikel samtidigt som man kör ett träningspass till exempel.

Barry Ritholtz har en bra podcast, Masters In Business. Jag har inte lyssnat på alla men jag brukar lyssna när det är kända namn som dyker upp. Här är några avsnitt som jag inte tycker man får missa. Du kan leta upp dom här

Mark Cuban
Den här mannen är lite av min idol och kan bocka av många av mina drömmar i livet. Entreprenör, check. Driva hedgefond, check. Bygga upp en idrottsorganisation och vinna mästerskap, check.
Wikipage

Jack Schwager
Författare av Market Wizards böckerna som förmodligen är dom bästa böckerna någonsin skriva om trading och investering.
Wikipage

Bill Gross
Väldens förmodligen bästa obligationsinvesterare genom tiderna. Grundare av PIMCO
Wikipage

Robert Shiller
Nobelpristagare och en akademiker som faktisk tillför väldigt mycket till den riktiga världen.
Wikipage


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.