måndag 9 februari 2015

Here you go, take my money

Jag hade en riktig brottningsmatch med EXPE i fredags. Gillade set-up:en starkt men någon/några algos hade bestämt sig för att "run stops" som om det vore OS i att sno pengar från dumma traders som mig själv. I slutända så rörde sig inte aktien så mycket som jag hade hoppats på men det är ändå otroligt irriterande att behöva slösa både spread och courtage på att bli utstoppad halva dagen. Som ni ser så trycker algon bara upp priset strax över föregående topp där många, inklusive mig själv, har sina stoppar. När alla stoppar avfyras så försvinner algon och priset sjunker ner igen. Väldigt svårt att kontrollera sin risk i ett sånt läge.


På en daglig graf så syns det hur aktien har gapat ner på rapporten och "lossnat" ur tidigare prisbox som kan tolkas som "fair value". Skulle kunna tänka mig att aktien ska ner och testa tidigare support och är vad jag kommer leta efter idag. En entry under fredagens 77,75 nivå hade varit optimalt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.