tisdag 17 mars 2015

Cat Bonds

Om ni har missat senaste avsnittet av fondpodden så tycker jag att ni ska ta och lyssna på det. Jag har inte varit något jättefan sedan John och Johan lämnade över facklan men vissa avsnitt har varit rätt bra, detta kanske det bästa. Ämnet är Cat Bonds eller katastrofobligationer.

Lyssna på avsnittet här

Som investerare är man rätt bakbunden just nu, alternativen är lite som pest eller kolera om du frågar mig. Antingen investerar man i aktier som jag tycker är väldigt dyra eller så investerar man i obligationer som förmodligen är ännu dyrare. Själv tycker jag att ett komplement som cat bonds är väldigt intressant i en bredare portfölj och jag kommer själv placera en liten slant i Entropics fond som nu finns hos Nordnet. Man ska ju dock komna ihåg att även cat bonds är just "bonds" och drabbas av en stigande ränta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.