tisdag 3 mars 2015

Portföljuppdatering - Mars

Inför mars såg portföljutvecklingen ut så här. På slutet har det blivit ett litet tapp mot index men med tanke på sammansättningen så är det inte så konstigt. Dels är innehaven defensiva och dels är 20% av portföljen likvida medel. Fram över kommer det att bli någon typ av hedge eftersom börsen blivit ordentligt mycket dyrare. Jag har svårt att hitta långsiktiga case där värderingen kan motiveras på dessa nivåer. Detta är ju som jag skrivit tidigare mer av ett experiment där jag vill se hur det hade gått om jag haft en mer positiv syn på börsen. Merparten av mina besparingar ligger just nu i en portfölj med hedgefonder (kanske kommer ett inlägg om det framöver). 5st innehav är egentligen för få i min mening men eftersom jag inte kan hitta fler alternativ med attraktiva värderingar så får det duga för tillfället.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.