fredag 9 januari 2015

Biotech Madness

Bioctech-aktier har gått banans de senaste dagarna i USA, tonvis med data/nyheter har kommit ut och det känns som att varje dag finns det en handfull bolag som är upp allt mellan 20-100 %.

Så här så min "Watchlist" ut innan öppningen igår, normalt kanske jag brukar ha mellan 5-10 aktier.


Jag tänkte gå igenom några av dom trades jag tog igår.

1) NBIX, när Biotechs har ett stort gap letar jag efter antingen en "Gap and Go" eller "Gap fill". Först såg det ut som NBIX skulle göra en Gap and Go men sedan kom det tecken på svaghet. Aktien gör en ny "high" över 29 och blir såld kraftigt ner till 27.50. Så ska inte en stark aktie se ut, antingen ska den lyfta högre direkt över 29, alternativt så ska den inte komma tillbaka mer än till 28.50ish. När den började hålla under 28 som var tidigare support och Swing-low så gick jag kort. Target var tidigare LOD(low of day) och eventuellt mer (man ska inte underskatta hur långt dessa aktier kan röra sig). Jag täckte mina shorts strax över 27.10. Jag försökte korta igen när den bröt igenom 27 men jag fick rejält med slippage (typ 30c) så jag kastade ut dom snabbt som satan med ca 10c förlust.


2) ARNA, aktien var upp över 70% igår och gjorde en "float rotation" som jag har skrivit om tidigare. 6 är en gigantisk nivå på en längre time frame och en nivå där jag tror det kan finnas aggressiva säljare. Dagen innan hade ARNA toppat ur precis vid 6 så jag ville se om det kunde bli en rekyl ner. Jag började korta i pre-market men när öppningen kom så var aktien alldeles för spretig och jag blev utstoppad flera gånger. 



Här är mina Executions från Tradervue som jag använder för att analysera mina affärer. På hockey-språk blev jag upplurad på läktaren. 

3) OVAS, hade en "secondary" på priset 50$. Priset har en tendens att antingen agera som en magnet eller som support/resistance. Tyvärr hade jag lite för många positioner för att kunna handla den här prefekt så det blev liten size men annars var det en bra trade. Aktien föll som en sten rakt ner till 50 så jag gick lång 50.01 med en stopp på 49.98 (Jag räknade dock med att få hyfsat mycket slippage). Sålde som en snabb scalp-trade med ca 50c vinst. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.