tisdag 13 januari 2015

Ny IPO, Intuitive Aerial

Ny IPO idag, INTU, som jag hade signat upp mig på. Jag var lite orolig ett tag eftersom tilldelningen var hela 89%, vilket är högt. Jag hade inte väntat mig mer än max 50%. Hur som helst så blev det en riktigt bra affär, introduktionspriset var 10,75 och jag sålde med snittkurs 12,92. Så runt 20% upp. Dessutom fick man teckningsrätter på köpet, jag sålde lite på 0,60kr vilket var kanske var ett misstag då jag tror den var lite felprissatt i öppningen. Nu står den i ca 1kr. Jag köpte även tillbaka lite aktier på ca 12,30 som jag kommer hålla så länge aktien inte trillar ner under 12kr plus att jag har lite teckningsrätter kvar.

Bolaget tillverkar drönare vilket har varit oerhört haussat i USA. AMZN har jobbat mycket på att utveckla leveranssystem med hjälp av drönare till exempel. Min erfarenhet från amerikanska IPOs är att ju hetare ämnet är desto bättre blir IPOn. Såg någon länk på TWTR till en analys från Redeye som menar att aktien kan vara värd 100kr, det skulle jag väl dock påstå är högst osannolikt men det visar ändå på svårigheten att uppskatta priset på dessa typer av bolag. Själv kommer jag endast att handla denna på tekniska grunder och mer som en lottosedel då jag redan bokat in min vinst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.