lördag 17 januari 2015

Payback time - ZIOP

Äntligen fick jag lite revansch på ZIOP som tog pengar ifrån mig både under onsdag och torsdag. Onsdagens stora gap gjorde mig intresserad men det blev en riktig chop-fest med slagig handel. Torsdagen kom den ner lite men den var extrem spretig och lyckades stoppa ut mig flera gånger. Igår fick jag äntligen till en bra trade och tog tillbaka det jag tidigare förlorat.




"Ziopharm Oncology Inc., up $3.13 to $8.87

The biotech company entered a licensing deal with The University of Texas MD Anderson Center for potential cancer treatments."

Så såg nyheten ut och min första tanke var att det skulle bli en sell off och en bra möjlighet till att gå kort. Ofta blir the en "sell the news"-situation, speciellt eftersom aktien redan hade gått upp från 2,50 till ca 6 innan nyheten. Först såg det ut som jag skulle få rätt men sedan kom aktien tillbaka och pendlade över/under 9 hela dagen. Varje gång trodde jag att det skulle komma ett breakout och blev borttrollad både lång och kort. 



Dag 2 öppnade ZIOP under gårdagens range, normalt sett ett bra tecken på svaghet. När den bröt ner under 8,20 trodde jag den skulle få lite fart men istället kom den tillbaka och poppade upp över nivån flera gånger och lyckades stoppa ut mig igen. 




Tredje gången gillt och jag fick min payback. Dag 3 visade aktien ännu mer svaghet och började hålla under 8. Jag plockade av lite size mot lod(low of day) på 7.90 vilket kanske var ett misstag men eftersom aktien inte hade varit speciellt lätthandlad innan ville jag täcka lite risk. Precis efter kom raset. Typiskt. Fick av lite mer size ner mot 50c som jag sedan kunde addera tillbaka när aktien hade en pullback in mot vwap runt 75c. Gick ur helt på 7.42 och tog helg. Det visade sig var tursamt eftersom aktien kom tillbaka stark och stängde över 8. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.