måndag 5 januari 2015

Nyårslöften

Jag har sett att många lägger upp nyårslöften angående deras trading. Tänkte göra detsamma.

1. Stop trading like a 12 yr old girl, skirt off, big boy pants on. 2015 så är det dags att skala upp tradingen och börja plocka på mer size.

2. Spendera ännu mer tid åt research och backtesting. Vill man hitta fler edger i marknaden är det bara kavla upp ärmarna och gå igenom data.

3. Att tjäna pengar är bara en biprodukt av att göra saker och ting rätt, måste sluta boka tidiga vinster i rädsla om att ge tillbaka. Håll dig till game plan, utfallet blir det som det blir. Man kan alltid byta plan till nästa gång om man inte gillar utfallet, men om man inte kan följa planen spelar det ingen roll hur bra den än är. Det är bättre att göra rätt med dåligt utfall än att göra fel med gott utfall.

4. Det finns inte lägen att tjäna pengar varje dag, så är det bara. För många dagar under 2014 gick åt till övertrading då jag verkar ha något mentalt problem med att sluta dagen i rött och till slut hade man bara grävt gropen djupare. Vissa dagar spelar det ingen roll hur bra man handlar, setupsen finns bara inte där. Då ska man inte slå huvudet i väggen en hel dag i ett försök att "make something out of nothing".

5. Ha större tålamod under dagen. Detta hänger lite ihop med förra punkten men jag har en tendens att vara väldigt aggressiv under öppningen (vilket jag ska vara eftersom det är min bästa tid på dagen). Dock skulle jag vilja kunna luta mig tillbaka lite mer om jag inte ser något som jag gillar, dagen är lång och ibland det är bättre att sitta på händerna och vänta på bättre lägen senare än att göra bort sig direkt på öppningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.